Мій кабінет
Кожна людина неповторна. Ця відома істина
здавна вимагає від учителя неординарності. Адже він веде дитину в країну знань
у світ прекрасного, возвеличує дитячі душі, вчить їх любові до родини, України.
За словами Яна Амоса Каменського, учитель –
помічник природи, а не її володар. ЇЇ будівничий, а не реформат. Тільки вчителю
– майстру підвладно це. А щоб стати майстром, треба мати дух учителювання,
тобто бажання вчити. (дані про себе)
Учитель – це не змінно, це означає, що у ХХІ
столітті нас будуть оцінювати за гарні уроки, за щасливі очі наших дітей під
час уроків, за наше поважне ставлення до кожної дитини. За те, що кожного ранку
наші діти з радістю біжать до школи, за те, що вони закохані у нашу математику
– важку, іноді не зрозумілу, але прекрасну, і звичайно ж за гарно оформлений кабінет.
Цікава символіка кольорів мого кабінету: білий
колір – це чистота. Це юні, чисті душі дітей, які переступають поріг мого
кабінету. Жовтий колір – це світло, радість, насолода, яку ми відчуваємо від
своєї праці. Зелений колір – мир, надія. Надія на те, що наша педагогічна нива
ряснітиме чудовими сходами.
Любити можна те, чому уже віддав частину душі,
сказав В. О. Сухомлинський. Оформленню свого кабінету, я віддала, віддаю і буду
віддавати частину своєї душі. Пастельні тони в оформленні стін, стендів, в
кольорі парт створюють в кабінеті приємну, і закликаючу до праці атмосферу. В кабінеті сонячно та озеленено.
Багато
сил і енергії потребує з боку вчителя кабінет математики. Мій кабінет – моя
домівка і тут я повинна бути справжньою господинею. Полаковані парти, вчасно
підлиті квіти та добре витерта дошка – гостинно приймають дітей, які з радістю
біжать за робочі місця.
Сучасні технології не обійшли
стороною і мій кабінет. Кабінет математики – основне місце творчості. Я
постійно тримаю руку на пульсі сучасності. Мій кабінет оснащений персональним
комп’ютером, на якому я набираю дидактичні, роз даткові матеріали, користуюся
інтернетом, даю можливість попрацювати з комп’ютером дітям.
Вчительство – це і мистецтво, і
праця. Саме вчитель, педагог, викладач закладає і створює основу творчої
людської діяльності. Саме через це, передню стіну мого кабінету прикрашає
вислів «Математика живе в мистецтві…». Математика, як і мистецтво – прекрасна,
неповторна, вічна.
Мій кабінет – моя творча
лабораторія. Тут я намагаюсь достукатись до серця кожної дитини, намагаюсь, щоб
дитина, яка весь день проводить у школі зберегла нормальну психіку і зміцнила
своє здоров’я. побувавши на уроках в моєму кабінеті, дитина відчуває, що її
люблять в школі, як батьки вдома. В кабінеті панує атмосфера любові і
творчості.
Кабінет оснащений 15 стендами.
Вони є змінні і постійні(стенди з формулами). Змінні стенди відображають процес
навчання на уроках. Допомагають учням з акцентувати увагу на вивчених темах,
допомагають по зразках підготуватись до контрольних та самостійних робіт.
У кабінеті є змінні стенди(перечислюю).
Вони оформлені за сучасними
технологіями, в різнокольорових, веселих тонах. Вирізані геометричні фігури
прикрашають стенди, надають їм елементів новини. Стенди з формулами сприяють
кращому запам’ятовуванню формул. Стенди практичні.
Моє покликання – учити дітей по
праведному жити, любити свою землю, Україну. Кабінет оснащений стендом
«Державна символіка», на якому є гімн, герб і прапор України. Цей стенд передає
дітям національні, світоглядні позиції, сприяє щирому вболіванню дітей за долю
і майбутнє України.
Учитель – це не тільки Божий дар,
а й дуже відповідальна та наполеглива праця в кабінеті і серце, віддане дітям.
Роботу з класним колективом, відображено в кабінеті в класному куточку.
Грамоти, фотографії, обов’язки та права учнів свідчать про роботу вчителя з
дітьми.
На стенді «Підготовка до ЗНО»,
вивішено зразки оформлення та розв’язання задач, тести, вимоги до написання
ЗНО. Тести постійно поновлюються.
Іду в ногу з сучасністю, тому в
кабінеті радо використовую інформаційно – комп’ютерні технології, такі як
комп’ютер і мультимедія. Застосовую їх
на уроках дослідження, вивчення нового матеріалу, використовуючи ліцензовані
програмні засоби. Діти презентують свої проекти, як актуалізація опорних знань.
Велику цінність в кабінеті мають і
таблиці виготовлені власними руками. За допомогою них можна легко і швидко
повторити, закріпити пройдений матеріал, проводити не традиційні уроки. Вони
зумовлюють співпрацю між вчителем і учнем.
Методичні матеріали в кабінеті
упорядковані, складені на певних полицях існують тематичні папки по класах,на
різну тематику. Вся література вміщена в каталозі. Кожен вид літератури має
свою поличку. В кабінеті існує методична, навчальна, дидактична література, яка
постійно використовується на уроках, факультативах, позакласних заходах.
Література для підготовки до ЗНО
постійно поповнюється новинками літератури, оформлена виставка, на якій діти
можуть ознайомитись з тими чи іншими тестами, довідниками, підручниками для
підготовки до ЗНО.
Матеріали для підготовки вчителя
до уроку, теж мають в кабінеті своє місце(певний стіл). Матеріали всі відповідають
діючим програмам міністерства освіти, випущені сучасними видавництвами.
Кабінет поповнюється літературою
для здійснення профільного навчання. Придбані цього річ 20 збірників завдань
автора Гальперіної з алгебри(профільна школа) та Мерзляка геометрія 10 клас.
Придбані матеріали для підготовки вчителя, до профільного навчання в школі.
Вміння знаходити обдарованих та
здібних дітей – талант, вміння їх вирощувати – мистецтво. Особливе місце в
кабінеті займає література для роботи з обдарованими дітьми. Тести, олімпіадні
завдання, новинки літератури укомплектовані в папки по класах. Учитель завжди
може ними з користатися.
Фахова преса в кабінеті є завжди
на підхваті при написанні НДР, як матеріал для проведення тижня математики,
самопідготовці та удосконалення фахового рівня вчителя. В кабінеті завжди можна
перейняти ППД, читаючи новинки літератури. Стежити за новинками літератури,
означає бути сучасною.
Учитель виведе в дорогу і прийде
нам на допомогу, – кажуть вдячні учні,
а на допомогу вчителю в кабінеті завжди прийдуть тематичні папки, в яких
зібрані матеріали поурочно, по класах,всі види контролю, матеріали на кожен
урок і факультатив.
Вчитися легко, коли вчитися
цікаво. В кабінеті є зошити з друкованою основою, тести. Вчитель починаючи з
молодших класів прививає учням навики роботи з тестами. Розвиває зорову
пам'ять, дає можливість дітям зорієнтуватися в відповідях та вибрати правильну.
Роби велике, не обіцяючи великого.
Для розвитку просторової уяви кабінет оснащений набором прозорих, геометричних
тіл, геометричними посібниками, пластмасовими наборами геометричних тіл,
набором гіпсових стереометричних фігур. Перелік обладнання кабінету математики
відповідає діючим навчальним планам і програмам, затвердженим МОН України.
Обладнання кабінету математики має санітарно гігієнічні висновки, відповідає
методичним вимогам та рекомендоване для використання в навчальних закладах.
Котрий рік навчаю дітей, та що
разу навчаюся від них сама, тому успіх своєї праці вбачаю у постійному
спілкуванню з дітьми, у вмінні запалити дітей до роботи. Вчу їх цінувати працю.
Ніколи не може бути бажання без
прагнення його втілити. Набори дерев’яних геометричних тіл дозволяють вчителю
та учням розв’язувати задачі оптимізації, розв’язувати практичні задачі.
Комплектів наборів дерев’яних геометричних фігур в кабінеті є на кожну парту.
Яскраві набори креслярських
інструментів є незамінними на уроках геометрії. Дітям цікаво ними працювати,
вимірювати кути, довжини.
Сильним, досвідченим стає педагог,
який вміє аналізувати свою працю, про яку говорили, говорять і будуть говорити
вислови великих людей про математику. Діти вчитуються в глибокий зміст цих
висловлювань. Постійно шукати і творити, рухатися вперед в ногу з життям, вчать
висловлювання як учнів, так і вчителя в кабінеті.
На прикладах великих людей
вчаться. Доторкнутись розумом і серцем до кожного учня, вселити в нього віру в
успіх. Портрети математиків, якими оснащений кабінет, говорять саме про це. Їх
життя – це подвиг і великий внесок в розвиток математики. Про це повинен
пам’ятати кожен учень.
На мою думку, комфорт в кабінеті
створюють вазони живі та штучні, розміщені на підставка
х. Вони лікують, розслабляють душу дитини, створюють домашню атмосферу.
х. Вони лікують, розслабляють душу дитини, створюють домашню атмосферу.
Стараюсь, щоб мій кабінет був
острівцем людяності і гуманізму, творчості і постійного пошуку. Вчу учнів
слідувати золотому правилу: «Розум у голові, щирість у серці, здоров’я в тілі».
Саме через це в кабінеті створений куточок духовності.
Прагну в кабінеті розвивати дитину
як неповторну індивідуальність, формувати в ній творчий потенціал, прагнення до
самостійної , пізнавальної діяльності.
Моя робота в кабінеті спрямована
на те, щоб кожен учень міг оволодіти потрібними навичками, оволодіти знаннями,
які розкривають йому нові горизонти пізнання. В кабінеті я забезпечую
спрямованість навчання, яка передбачає профільне вивчення математики. Як
український вчитель думаю над тим, щоб акумулювати власний досвід. В народі
кажуть, що письменник живе в своїх книжках, скульптор – у створених ним
скульптурах, а вчитель у думках і справах своїх учнів. Через це працюю в
кабінеті для того, щоб насолоджуватись. Завжди тримаю руку на пульсі
сучасності, щоб учні з почуттям вдячності згадували мій кабінет, нашу школу
тому, що від моєї праці, енергії залежить майбутнє нашого народу. Мій кабінет –
моя фортеця. Тут я на кораблі і саме тут, на мою думку, створені умови для
праці. Мій кабінет – домівка, в якій я живу протягом робочого дня. Не має
готових рецептів для оформлення кабінетів математики. Прив’язуючи навчальні
завдання, до свого життєвого досвіду використовую сучасні технології оформлення
кабінету, і цим самим досягаю поставленої мети самореалізації кожної дитини в
кабінеті. Краще один раз побачити на власні очі, ніж 100 разів почути чи
побачити на картинці. Отож, ласкаво прошу в кабінет математики №42 школи №4!
«Система виховання як засіб
формування конкурентноспроможної особистості з високим рівнем життєвих
компетенцій»
( З досвіду роботи
вчителя математики
Сокальського НВК «ЗШ І – ІІІ ст.
№4 – ліцей»
Кровіцької Л. Я.)
Визначення стратегічних напрямків
розвитку систем освіти
хвилюють практично все світове співтовариство. У книзі « Школа ХХІ століття. Пріоритети реформування освіти »
американський педагог Філіп С. Шлехті, посилаючись на опитування багатьох
бізнесменів, працедавців, шкільних функціонерів, підкреслює, що на запитання: « Що ви хочете від школи? » отримував
одну й ту саму відповідь: « Нам потрібні
люди, які вміють учитися самостійно ».
Сучасні та майбутні
роботодавці зацікавлені в такому працівникові, який уміє думати самостійно, розв’язувати різноманітні
проблеми; володіє критичним і
творчим мисленням.
Перед сучасною школою постає
першочергове завдання: виплекати таку особистість, навчити особистість жити –
сформувати світогляд, виробити свою позицію в житті, ставлення себе до інших,
діяти відповідно до поставленого перед собою завдання. Для школи нашого часу
важливим є не лише зміст навчання, а й
процес його передачі, результативність. Сьогодні освіта має вирішувати дві
головні функції: готувати кадри для суспільства і людину до життя у ньому.
Завдання учителя – організувати навчання так, щоб у ньому всі учні брали
активну участь, отримували знання, самостійно й активно моделювали ситуації та
розв’язували певні задачі.
Учитель відбувся тоді, коли
він хоче йти на роботу і, незважаючи на альтернативу, не змінює професію, коли
він бачить у дітях, яких навчає і виховує результат.
Кожен учитель має нести відповідальність за те, якими учні вийшли з його уроку.
Тобто після уроку в дітей не повинна згаснути жага до знань і любов до життя.
На уроці учень має здобувати знання і вчитися ними оперувати, витрачаючи на це
лише часточку своїх сил.
Проблема, над якою я працюю,
- активізація пізнавальної діяльності учнів, як засіб підвищення
результативності навчання. Й. – В. Гейне писав: « Кажуть, що посередині між двома
протилежними думками лежить істина. В жодному разі! Між ними лежить проблема. »
Отож, як викладати математику, щоб у школярів не втрачалась зацікавленість до
предмета, щоб праця давала високий результат?
Для мене при відповіді на це запитання
важливим є вибір і правильне поєднання різних методів навчання з метою активізації пізнавальної діяльності учнів. А
це вимагає від мене відповідних знань, умінь і педагогічної майстерності. Я
переконана, що не існує універсального методу навчання, який гарантує успіх.
Багато залежить від рівня розумової діяльності учнів, умінь і професіоналізму
вчителя.
Учитель повинен іти з
прогресом у ногу. А тому його уроки повинні бути сучасними. Я вважаю, що саме
сучасний урок математики є
інструментом для активізації
пізнавальної діяльності. Сучасний
урок – це перш за все урок, на якому створено реальні умови для
інтелектуального, соціального, морального становлення, що дозволяє досягнути
високих результатів за визначеними метою та завданнями. Тому особливу увагу
приділяю питанню правильної побудови
уроку – сходинки вгору у розвитку кожної дитини та її пізнавальної
діяльності. Стараюсь максимально активізувати розумову діяльність учня,
зосереджую увагу на поставленому завданню, вчу аналізувати дані, підбирати
методи розв’язку, пояснювати та
осмислювати задачу, робити певні висновки.
Досить ефективним є
визначення спільно з учнями мети
сучасного уроку. Для цього використовую прийом: створення проблемної ситуації. Проблемна ситуація – це інтелектуальне запитання, що виникає у
випадку, коли людина не знає як пояснити деякі явища або факти, не може досягти
бажаної мети відомим їй способом. Перед викладом нової теми створюю проблемну
ситуацію, для того щоб активізувати увагу, для спільного визначення мети
навчання.
Створення проблемно-пошукових ситуацій надає можливість використовувати
елементи гри, виконання практичної роботи.(додаток 1)
Проблемна ситуація – це тільки одна із складових частин проблемного методу навчання – що
складається з наступних елементів:
● виявлення проблеми (переведення її у форму конкретного запитання чи задачі),
предмета дослідження;
● аналіз умов, їх оцінку, відокремлення
відомого від невідомого;
● висунення гіпотези чи припущень;
● розробка плану розв’язання проблеми;
● виконання плану;
● перевірку вірності дій та одержаного
результату.
Це дозволяє активізувати пізнавальну
діяльність школярів, розвиває їх творчі здібності. Особливо це актуально у
старших класах. Учні самостійно «відкривають» теореми, формули, закономірності,
властивості.
Підготовленість учня до сприйняття нового матеріалу – одна з необхідних
умов для збудження активної розумової діяльності. При пояснені нового матеріалу
стараюсь створити правильну робочу
атмосферу в класі, щоб учні були впевнені у своїх силах засвоїти
програмовий матеріал,не боячись висловлювати свої думки та ідеї. Для цього використовую інтерактивні методи: діалог,
спільний проект, метод прес.
Під час вивчення
нового матеріалу використовую також колективну форму роботи, яку
організую так, що вивчення нового відбувається в процесі активного обговорення
тих чи інших питань, розв’язання яких здійснюється спільними зусиллями учнів
під керівництвом учителя.
В період формування особистості школярів, оберігаючи їх природну
індивідуальність, зосереджую зусилля на вихованні в учнів впевненості, віри у
свої можливості, в позитивні перспективи майбутнього. У період демократизації
та гуманізації навчання намагаюсь створити кожному учневі психоемоційний
комфорт у школі – ситуацію успіху.
Прагну допомогти особистості дитини зростати в успіху, дати відчути
радість від здолання труднощів, дати зрозуміти, що задарма в житті нічого не
дається, скрізь необхідно додавати зусиль. Адже в сучасних умовах ринкової
економіки нашій країні необхідні професіонали, які мають одну з найцінніших
людських якостей – стійкість у боротьбі з труднощами.
Саме
через створення ситуації успіху досягаю бажання учнів вивчати математику,
залучаю своїх вихованців до участі в творчо-пошуковій,
науково-дослідницькій роботі, допомагаю
долати труднощі, відчути радість перемоги, впевненість у власних знаннях. Особистісно-орієнтований
підхід до навчання математики через елементи „Створення ситуації успіху ”
забезпечує результативність моєї роботи.
Для
підвищення пізнавальної активності використовую взаємоперевірку школярами
домашніх письмових робіт, призначаю учнів-асистентів, учнів-консультантів.
У
старших класах практикую метод укрупнення дидактичних одиниць – блокову подачу
матеріалу. Планую уроки не окремо кожен, а відразу систему уроків, що охоплює
завершений у змістовному плані блок програмового матеріалу. У плануванні й
організації уроків та домашньої роботи учнів,стараюся забезпечувати органічний
зв’язок теоретичного матеріалу і задач, пам’ятаючи, що перший глибоко
усвідомлюється і міцно засвоюється у процесі розв’язування задач. Добираю
задачі диференційовано для різних типологічних груп учнів.
Навчаю учнів використовувати досвід розв’язаної задачі для розв’язування
наступних. Ця педагогічна настанова допомагає їм побачити результати своєї
праці й оцінити їх.
Організовую процес навчання так, щоб кожне зусилля з оволодіння знаннями
проходило в умовах розвитку пізнавальних здібностей учнів, творчого мислення,
формування в них таких основних прийомів розумової діяльності, як аналіз,
синтез, абстрагування, узагальнення, порівняння тощо. Навчаю школярів
самостійно працювати, висловлювати і перевіряти гіпотези, формую вміння робити
узагальнення досліджуваних фактів, творчо застосовувати знання в нових
ситуаціях. Як на етапі вивчення нового
матеріалу, так і на етапі його закріплення
пропоную учням творчі завдання на складання задач.
У
сучасній дидактиці існують прийоми, які підвищують зацікавленість до навчального
матеріалу, деякі з них я використовую,
зокрема:
Прийом „ Історична зупинка ”.
На таких „ зупинках ” діти ознайомлюють один одного з відомими
вченими-математиками, які зробили внесок у розвиток науки.
Прийом „ Знайди загублене ”.
Дітям пропоную розв’язати задачі, де відсутні деякі числа чи символи. Без
сумніву, тут також проявляється творчість.
Прийом „ Дешифратор ”. На
етапі актуалізації знань або під час вивчення матеріалу за допомогою прикладів
шифрую слово, яке пов’язане або з назвою теми, або з якоюсь цікавою історичною
інформацією.
Прийом „ Питання до тексту ”.
Розпочинаючи роботу, ставлю перед учнями питання, на яке вони повинні відповісти, прочитавши
відповідний текст.
Прийом „ Спіймай помилку ”.
Пояснюючи матеріал, навмисне допускаючи помилку, про що повідомляю учнів, а
інколи й ні, перевіряючи їхню увагу.
Прийом „ Практичність теорії ”.
Введення теорії здійснюється через практичні задачі, користь яких зрозуміла
учням.
Прийом „ Так – ні ”
використовується для зацікавленості дітей, створення ситуації деякої інтриги.
Ця гра навчає школярів слухати один одного, складати розрізнені факти у єдину
картину, систематизувати наявну інформацію.
Прийом „Пошук нових способів
розв’язування задач ”. Пропоную дітям розв’язувати, наприклад задачі не за
діями, а з допомогою виразів,
користуватися законами додавання під час розв’язування рівнянь, складати і
вирішувати свої задачі. Адже відомо, що це запам’ятовується краще і надовго.
Прийом „ Написання математичних творів
”. Пропоную учням написати казку, вірш, байку, акровірш на математичну
тему. Ці твори діти з задоволенням читають один одному. Такі завдання виховують
навички дослідницької діяльності, ефективні щодо висвітлення практичної
спрямованості матеріалу, що приводить до глибокого розуміння предмета,
зацікавленості ним.
Прийом „Математичний диктант ”.
Такий вид роботи розвиває увагу, кмітливість, забезпечує ґрунтовне знання
навчального матеріалу, активізує навчально-пізнавальну діяльність учнів.
Прийом „ Творча задача ” . Творчі задачі є відкритими, а
тому мають багато розв’язків. Після їх розв’язання пропоную контрольну
відповідь.
Прийом „ Громадський огляд знань ”.
У рамках цього заходу відбуваються виступи дітей із власними творчими
дослідницькими роботами.
В
універсальних класах пропоную елементи дослідження під час розв’язання
геометричних задач на побудову, на обчислення із застосуванням тригонометричних
функцій тощо. Корисними є й спеціальні задачі на дослідження, в який стосовно
деяких математичних об’єктів потрібно відповісти на питання: «Чи існує?», «Чи
можна?», «За яких умов?»
У
своїй роботі, використовую також метод
пізнавальної гри, оскільки вважаю, що елемент зацікавленості полегшує
навчання. Особливо це стосується роботи у 5 – 6 класах, де навчання має свою
специфіку і представляти його треба, як забаву, а не як нудну необхідність. У
цьому віці діти люблять бути в центрі уваги. Розуміючи це, я заохочую їх
цікавими задачами, змаганнями, конкурсами, щоб в такий спосіб « підігріти »
інтерес до навчання.
Гра
в навчальному процесі створює мотивацію, близьку до природної, збуджує інтерес,
підвищує рівень навчальної праці, розвиває комунікативні навички. Порівнюючи з
іншими формами навчання, перевага гри полягає в тому, що вона досягає своєї
мети непомітно для учасника.
Для
більш активної роботи школярів, для залучення пасивних учнів, я провожу математичні змагання,(додаток 2) уроки подорожі. Вони задовольняють
інтереси підлітків, чиї ідеали пов’язані з романтизмом, фантазією. Така форма
проведення уроку несе значне пізнавальне навантаження. Урок-подорож найчастіше
невіддільний від казкових героїв і за сюжетом нагадує казку. Подорожі
здійснюються до вигаданих країн за вигаданими маршрутами.
В своїй практиці люблю проводити
відкриті уроки. Звичайно, відкритий урок змушує « підтягнутись », щось
переглянути, подивитись на себе « зі сторони ». Але, з іншого боку, якщо людина
не байдужа, зацікавлена у професійному рості, любить дітей і свій предмет, то
ніщо не повинно заважати їй проводити такі уроки. Хоча існує думка, що
відкритий урок – це реклама себе улюбленого, я вважаю, що він дисциплінує,
вносить елемент треша у повсякденне життя. Але і на таких уроках, я показую те,
чим користуюся постійно, те ,що освоїла, те до чого готові діти. Я переконана,
що крейда та дошка + учитель і діти
створюють чудеса. Роблю все для того, щоб такі уроки були святом для мене і для
учнів. Так, на відкритому уроці з алгебри «
Розв’язування логарифмічних рівнянь і
нерівностей », учні побували в ролі академіків, дослідників. З досвіду знаю і
впевнена, що такі уроку в пам’яті учнів закарбовуються надовго.(додаток 3)
Щоб
розвивати творчі здібності учнів, поступово і систематично включати їх у
самостійну пізнавальну діяльність, забезпечити співпрацю між мною та учнями,
практикую нетрадиційні форми проведення уроків – ділову гру, інтегровані уроки,
уроки-семінари, уроки-практикуми, уроки-конкурси, зустрічі за круглим столом,
брейн-ринги , уроки-бенефіси, КВК, бліцтурніри , уроки-подорожі та ін.
Для активізації пізнавально
діяльності використовую самостійну
роботу
учнів. Самостійне
виконання завдання – найнадійніший показник якості знань, умінь і навичок учня. Організація самостійної
роботи найважчий етап уроку. На цьому
етапі використовую підготовчі вправи, картки з диференційованими завданнями,
картки – інструкції, роботу з підручником, продумую послідовність завдань,
варіантність, їх коментування, наочність. Самостійна робота дозволяє формувати практичні і трудові
уміння, навички самоосвіти. Розвиває
пізнавальний інтерес, активність, мислення, волю. Спонукає до продуктивного мислення, застосування набутих знань і умінь,
вияву ініціативи, змагання.
Щоб зробити процес учіння ще більш ефективним, використовую метод стимулювання учіння – це метод при
допомозі якого в учнів формуються певні стимули пізнання.
В. О. Сухомлинський говорив: «Всі ваші задуми, всі пошуки та побудування
перетворюються на тлін, якщо в учня немає бажання вчитися. Інтерес до навчання
наявний лише там, де є натхнення, породжене успіхом».
Перш за все звертаю увагу на поточні оцінки з точки зору стимулювання
школярів, Учень повинен вчитись переможно. Починаю з легших завдань і ускладнюю
матеріал поступово, щоб кількість хороших оцінок не зменшувалась. Це є одним із
видів заохочення навчальної діяльності школяра. Інші види заохочень – похвала
учня перед класом, перед батьками, у стінгазеті, довірлива бесіда з учнями
тощо.
Також до прийомів стимулювання відношу:
·
стимулювання
учнів до доповнення й аналізу відповідей товаришів;
·
стимулювання
до рецензування – знаходження й відзначення позитивних моментів в попередньому
висловлюванні, показ варіантів удосконалення у висловлюваннях товаришів;
·
підтримання
прагнення учня пропонувати свій спосіб роботи, аналіз в процесі уроку різних
способів, що пропонують діти, звертання уваги на найраціональніші, відзначення
і підтримка оригінальних;
·
визнання
права дитини на помилку: «прекрасна помилка», «невипадкова помилка», «помилка,
що веде нас до істини», «дякую, твоя думка дає нам поживу для роздумів» тощо.
Діти часто бояться зробити
помилку біля дошки, розгублюються. Щоб зняти напругу, на дошці записую епіграф
до уроку: « Хто нічого на знає, той ні в чому не помиляється ». Або діти
розв’язують задачу і не можуть дійти відповіді, тоді перед собою бачать слова
французького письменника Оноре де Бальзака (1799 – 1850): « Щоб дійти до мети,
треба перш за все йти ».
Для активізації пізнавальної
діяльності школярів велику роль відвожу позакласній
роботі. На факультативних заняттях є можливість опрацювати складний,
цікавий матеріал. Заняття проходять в більш швидкому темпі, учні мають
можливість провести самостійні дослідження, попрацювати з довідковою
літературою. Вони дізнаються про нові, нестандартні задачі, ознайомлюються з
темами, які виходять за межі шкільного курсу математики, поглиблюють свої
знання.
Позаурочна робота дозволяє
створювати умови для формування й закріпленню в учнів навиків дослідницької
роботи, розвиває вміння розглянути проблему, знайти способи її розв’язання.
Великий інтерес і багато видумки проявляють учні при проведенні математичних вечорів, математичних КВК, конкурсів. Головне в
будь-якому позакласному заході є цікавий сценарій, що не повторюється.
Також необхідна систематична
робота з обдарованими дітьми, виявлення здібних та творчих учнів починаючи
з середніх класів та подальший їх розвиток, а надалі матимемо учнів –
«олімпійців». Індивідуальні заняття, котрі проводжу з обдарованими дітьми,
приводять до певних результатів на конкурсах: «Кенгуру» і « Цікава
математична ідея ». У 2008 – 2009 році, 20 моїх учнів брало участь у
конкурсі « Кенгуру » У 2009- 2010 році
30 учасників цього конкурсу , 2010- 2011-
60 учасників , 2012- 2013 н.р. 58 учасників. Серед них золоті та
срібні призери. А моя учениця Герасимчук Тетяна зайняла І місце в обласному конкурсі математичної ідеї, з роботою «
Розв’язування тригонометричних рівнянь ». Щорічно мої учні займають ІІ – ІІІ
місця в обласному конкурсі « Цікава
математична ідея ». Команда математиків , учнів 11 класу з моєю допомогою
зайняла ІІІ місце у Всеукраїнському турнірі
юних математиків у місті Львові.цього року. Мої учні є переможцями
Всеукраїнського конкурсу – захисту науково- дослідницьких робіт ІІ- ІІІ етапів.
Включення народознавства у
навчально – виховний процес сприяє засвоєнню учнями знань про Україну, свій
народ, його культуру, побут. Це важливий і могутній чинник активізації навчання
й виховання учнів, розвитку особистості та оздоровлення суспільства. Викладаючи
математику намагаюсь відкривати дітям чарівний світ культурно – історичних
надбань рідного народу. Я вважаю, що математика – це мистецтво, а мистецтво –
математика. Використовуючи нестандартну форму проведення уроку, зацікавлюю
учнів математикою, встановлюючи зв’язки між предметом і народними звичаями та
обрядами. Використовую запитання народного спрямування, використовую ситуації,
наведенні в прислів’ях, вивчаючи властивості функцій. А проведенні мною
елементи « Математичних вечорниць на Андрія » на уроках у грудні, назавжди
запам’яталися учням. Ворожіння хлопців та дівчат, вміло поєднувалися з
обчисленнями. А в моєму кабінеті математики над дошкою напис: « Математика живе
в мистецтві… »
Добрий
результат дає впровадження на уроках комп’ютерних технологій. Широкі
можливості для інтенсифікації та оптимізації навчально-виховного процесу,
активізації пізнавальної діяльності, розвитку творчого мислення учнів надають
нові інформаційні технології – як
системний метод навчання. Демонстрація малюнків, фотографій, математичних
завдань за допомогою комп’ютера розширює кругозір учнів, підносить математику
на високий рівень. У своїй роботі користуюся навчально-методичним
комплектом « Геометрія 9», яку презентує
видавництво «Ранок», навчальною програмою «Математика» для 5 – 6 класів.
В
духовному рості дитини велика роль належить учителю. Учителю-трудівнику, який
ні на мить не забуває про атмосферу співпраці, творчості, вміє створювати
ситуацію успіху та просування учня в творчому пошуку, формує його як
особистість. Самого знання предмету тут замало. Треба ще мати досвід психолога,
любити дітей. Це надає сил, витримки, впевненості у важливості своєї роботи.
Вважаю,
що хороший вчитель – це творчо працюючий вчитель. Якщо він прагне зробити урок
творчим процесом співпраці з учнями, то й сам повинен постійно перебувати у
методичному пошуку. Беру активну участь в конкурсах : Всеукраїнський конкурс
«Вчитель року - 2010» ІІ місце ; Всеукраїнський
конкурс «Кпасний керівник року - 2012» -
ІІ місце ; у конкурсі кабінетів 2012року здобула ІІІ місце., переможець
конкурсу «Панорама творчих уроків»ю
Тому
надалі планую:
- підвищувати свою науково-теоретичну та
методичну підготовку;
- вдосконалювати свою педагогічну
майстерність;
- надавати пріоритет методам активного
навчання;
- активізовувати роботу з обдарованими учнями;
- реалізовувати на різних ступенях навчання
рівневу і профільну диференціацію навчально-виховного процесу, основою якого є
базовий зміст математичної освіти;
- здійснювати цілісну систему формування
особистості на основі досягнень математики, психолого-педагогічної науки,
досвіду вітчизняних та зарубіжних учителів;
- вивчати передовий педагогічний досвід;
- урізноманітнювати систему роботи;
- приділяти належну увагу гуманізації
навчально-виховного процесу і гуманізації змісту, сприяти розвитку інтересів і
нахилів особистості;
- забезпечувати на всіх ступенях навчання
розвиваючий характер шкільної освіти і прикладну спрямованість, наступність у
навчанні між різними ланками ступеневої системи шкільної освіти
Закінчити опис свого досвіду роботи хочу словами В. О. Сухомлинського:
«Я – самостійна людина. Я не хочу, щоб мене вели за руку. Переді мною висока
гора. Це – мета мого життя. Я бачу її, думаю про неї, хочу досягти її, але
зійти на вершину хочу самостійно. Я вже піднімаюсь, роблю перші кроки, і чим
вище ступає моя нога, чим ширший виднокруг відкривається переді мною, тим
більше людей бачить мене. Ввід величі і безмежності того, що мені відкривається
стає страшно. Мені потрібна підтримка старшого друга. Я досягну своєї вершини
тоді, коли опиратимусь на плече сильної і мудрої людини».
Математична гра
«Сильна ланка»
(10-11класи)
Мета: популяризувати математичні
знання, розвивати кмітливість та винахідливість, логічне мислення, формувати
вміння приборкувати хвилювання,
зосереджуватись, діяти раціонально.
І. Організаційний момент.
Від кожного з класів (9-11) обирають по 2 учасники. Гра проводиться у
п’ять турів. Після кожного туру вибуває один «найслабший» за рішенням журі
учасник. У першому турі кожен учасник відповідає по черзі на 4 запитання. В
останньому п’ятому турі визначається переможець.
За бажанням учасників можливий музичний супровід (фон). По закінченню
гри переможець та учасники нагороджуються призами, дипломами тощо.
Запитання
І тур.
1)
Скільки отримаємо, якщо 2 десятки помножимо на 3
десятки?(60 десятків).
2)
Який добуток -1·325?(-325).
3)
Скільки десятків отримаємо, якщо 6 десятків поділимо на 2
десятки? (жодного;0,3 десятки).
4)
Яка сума кутів трикутника?(180º).
5)
Яка сума кутів чотирикутника?(360º).
6)
Прямі, що лежать в одній площині і не перетинаються –
називають. . . (паралельними).
7)
Який периметр трикутника із сторонами 1; 2; 100? (такий трикутник не існує)
8)
На полиці 25 підручників. Якщо рахувати зліва, то
«Алгебра» одинадцята, а якщо з іншого боку, то яка?(15).
9)
Сота частина числа – це?(відсоток).
10) Із пунктів А і В одночасно
два автомобіля виїхали назустріч один одному зі швидкістю 60км/год і 80км/год.
Хто з них буде ближче до пункту А у момент зустрічі?(відстань однакова).
11) Як називається відрізок, що
сполучає дві точки кола?(хорда).
12) Як називається твердження, що
не потребує доведення?(аксіома).
13) Скільки двозначних чисел
можна скласти, використовуючи цифри 0 і 1? назвати їх.( 11;10).
14) Якою цифрою закінчується
добуток чисел 13·14·15?(0).
15) Якою цифрою закінчується
добуток чисел 17·13·15?(5).
16) Скільки вершин у
паралелепіпеда?(8).
17) Скільки ребер у куба?(16).
18) Скільки граней у куба?(6).
19) Який стілець стійкіший:
триногий чи чотириногий?(триногий)
20) Три людини потиснули один
одному руки. Скільки рукостискань?(3).
21) Три картоплини варяться 15хв.
А як довго треба варити 6 картоплин?
(15хвилин).
22) Два брати вчили уроки 2
години. Скільки годин вчив кожен?(2год)
23) У кожного з трьох братів є по
дві сестри. Скільки дітей у родині?(5).
24) Назвати слово, що є і
числівником і дієсловом.(три).
ІІ тур.
25) Коли сума двох чисел дорівнює
одному із доданків?(один із доданків 0).
26) Коли добуток двох чисел
дорівнює одному із множників?(один із множників 0 або 1) .
27) Мільйон міліметрів – скільки це
кілометрів?(1км).
28) Якою буде сторона квадрата,
якщо його площа 1ар?(10метрів).
29) Якою буде сторона квадрата,
якщо його площа 1гектар?(100метрів).
30) Найменше натуральне
число?(1).
31) Скільки отримаємо, якщо
перемножимо всі цілі числа від -3 до 7?(0).
32) Як називається твердження, що
потребує доведення?(теорема).
33) Яка властивість суміжних
кутів?(в сумі 180º).
34) Яка властивість вертикальних
кутів?(вони рівні).
35) Яка властивість відповідних
кутів?(вони рівні).
36) Яка властивість внутрішніх
різносторонніх кутів при паралельних прямих і січній?(вони рівні).
37) Якщо катет, що лежить
навпроти кута 30º дорівнює 7см, то гіпотенуза дорівнює…(14см).
38) Якщо гіпотенуза дорівнює
10см, то радіус кола, описаного навколо
даного трикутника буде…(5см).
39) Сторону квадрата збільшили у
5 разів. Як змінилась його площа? (збільшилась у 25 разів)
40) Ребро куба збільшили у 2
рази. Як змінився його об’єм?(збільшився у 8 разів).
41) Назвіть найбільше натуральне
число.(немає).
42) Як називають два числа, сума
яких дорівнює нулю?(протилежні)
43) Як називають два числа,
добуток яких дорівнює 1?(взаємо обернені).
44) Скільки всього існує
цифр?(10).
ІІІ тур.
45) Наука, що вивчає властивості
фігур на площині.(планіметрія).
46) Що потрібно ромбу, щоб стати
квадратом?(рівність кутів при сусідніх
вершинах).
47) Що потрібно прямокутнику, щоб
стати квадратом?(рівність суміжних сторін).
48) Два числа перемножили –
вийшло 500, більше з них поділили на менше – знов 500. що це за числа?(500 і
1).
49) Яка імовірність того, що
завтра настане 31 квітня?(0).
50) У кошику 5 зелених, 7 жовтих
і 3 червоних яблука. Яка ймовірність того, що навмання витягнутий фрукт –
яблуко (1)
51) Яка ймовірність того, що ваш
день народження припаде на суботу? (1/7).
52) Координата точки по осі Х
називається…(абсциса).
53) Координата точки по осі У
називається…(ордината).
54) Як називається відрізок, що
з’єднує дві несусідні вершини многокутника?(діагональ).
55) Відрізок, що з’єднує вершину
трикутника із серединою протилежної сторони називається…(медіана).
56) Відрізок, що з’єднує середини
двох бічних сторін трикутника називається…(середня лінія).
57) Як називається графік
квадратичної функції?(парабола).
58) Як називається графік
обернено-пропорційної функції?(гіпербола).
59) У рівнобедреного трикутника
дві сторони 2см і 5см. Яка довжина третьої сторони?(5см).
60) Половина числа дорівнює 30.
чому дорівнює його третина?(20).
IV тур.
61) Хто жив раніше: Піфагор чи
Фалес?(Фалес).
62) Кого називали «батьком
алгебри»?(Вієта).
63) Кого називали «Принцесою
математики»?(С. Ковалевську).
64) Назвати сторони єгипетського
трикутника.(3; 4; 5).
65) Як називають частину круга,
обмежену хордою і дугою?(сегмент).
66) Як називають частину круга,
обмежену двома радіусами і дугою?
(сектор).
67) Хто перший обчислив число П(Архімед).
68) Чиє ім’я носить шкільна
геометрія?(Евклід).
69) Кого називали «король
математики»?(Гауса).
70) Цеглина важить 2кг і ще
півцеглини. Скільки важить цеглина?
(4кг).
71) Один доданок дорівнює Х, а
другий у 4 рази більший. Чому дорівнює
їх сума?(5Х).
72) Позавчора Сашкові було 9
років, а у наступному році вже буде 12.
Назвіть дату народження Сашка. (31
грудня).
V тур.
73) Яка імовірність того, що ти
виграєш конкурс?( ½).
74) Яка імовірність того, що
виграє дівчина?(1 або ½ або 0).
75) Якщо функція парна, то її
графік симетричний відносно…(осі ординат).
76) Якщо функція непарна, то її
графік симетричний відносно (початку координат).
77) Скільки розв’язків має
рівняння cosХ=5?(жодного).
78) Скільки розв’язків має
рівняння sinХ=1?(безліч).
79) Що можеш розповісти про
графік функції у=5Х+2?(пряма, зростає, перетинає вісь ординат у точці 2).
80) Що можеш розповісти про
графік функції у=-2/Х?(гіпербола, вітки у ІІ і IV чвертях).
Лінійка,
присвячена відкриттю «Тижня математики»
Слово вчителя

Сьогодні будем, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітати...
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвати.
Царицю всіх наук вітати...
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвати.
2-й ведучий.
Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоби на світі добре жити.
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоби на світі добре жити.
1-й ведучий.
Наука — знайдені алмази,
Вугілля, золото і мідь,
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.
Вугілля, золото і мідь,
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.
2-й ведучий.
Наука — хліб мільйонотонний,
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.
1-й ведучий.
Це — атом, скорений людиною,
Нові потужні русла рік,
Дерзання й пошуки невпинні—
То наш великий славний вік!
Нові потужні русла рік,
Дерзання й пошуки невпинні—
То наш великий славний вік!
2-й ведучий.
До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин,
Та зараз ми сказати хочем:
Та зараз ми сказати хочем:
«Наш математиці уклін!»
1-й ведучий.
Математика — цариця всіх наук. Називається
вона від грецького слова «матема» — наука.. Давні греки ще в V ст. до н. е.
знали чотири «матеми»: вчення про числа — арифметика, теорія музики — гармонія,
вчення про фігури — геометрія і вчення про небесні тіла — астрономія,
або астрологія.
2-й ведучий.
У давній Греції
мислителі поділялися на дві групи. Першу з них очолював Піфагор. Він та його
учні вважали знання священними. Наука, за Піфагором, була таємною, недоступюю
для всіх. Ніхто не мав права ділитися своїми відкриттями з іншими. Піфагорійці
називали себе акузматиками.
1-й ведучий.
Другу групу очолював давньогрецький
учений Гіппас Месопотамький, який вважав, що «матема» доступна всім, хто може
продуктиво мислити. Вони називали себе математиками. З часом друга група
перемогла.
1-й ведучий.
Важко уявити собі життя
людей без математики — у цьому не допоможе навіть найсміливіша фантазія.
2-й ведучий.
Якось в одній країні
організували конкурс на кращий твір «Як би людина жила без математики?».
1-й ведучий.
Ну і що?
2-й ведучий.
За кращий твір обіцяли
дуже велику винагороду.
1-й ведучий.
хто
ж її одержав?
2-й ведучий.
Уяви собі, що ніхто. На конкурс не
було подано жодної роботи: навіть
найталановитіші фантасти не
змогли уявити, як можна жити без математики.
змогли уявити, як можна жити без математики.
1-й ведучий.
Так, історія цього конкурсу ще раз
переконує нас, що життя без математики не можливе.
2-й ведучий.
Люди живуть і працюють.
1-й ведучий.
Відкривають таємниці атома.
2-й ведучий.
Літають у космос, спускаються на дно
океанів та в глибини Землі.
1-й ведучий.
І завжди їм допомагає математика.
2-й ведучий.
Але цього тижня ми говоритимемо не про
місце математики в житті людини...
2-й ведучий
...а покажемо, якою цікавою і захоплюючою
може бути ця наука.
Учень 1
А мені математика — мука,
В ній немає живої краси,
Це важка, нецікава наука —
В ній лиш символи й формул «ліси».
В ній немає живої краси,
Це важка, нецікава наука —
В ній лиш символи й формул «ліси».
1-й ведучий.
З тим, що математика — наука нелегка,
погодитися можна. Але той, хто розуміє математику, ніколи не розгубиться в
«лісі» формул і символів.
Учень 1
А хіба ж неправда, що в математиці скрізь
нудьга?
2-й ведучий.
Звичайно, ні.
Учень 1.
Але ж в математиці немає краси. Хіба
неправда?
1-й ведучий.
Зрозумій, ти не правий,
мій друже
Не тим шляхом ти пішов.
Із задачами, певно, не дружиш,
То й поезії в них не знайшов.
Учень 1
«Хоч ти смійся, а
хоч плач
Не люблю я тих задач.
А чому терплю невдачі?
Чом серджусь на ті задачі?
Не люблю я тих задач.
А чому терплю невдачі?
Чом серджусь на ті задачі?
Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узяти?
Чи таланту десь узяти?
Та знайшов я спосіб кращий:
Тільки відповідь читати.
Ви учіться, хто
бажає,
Я б здоров'я не втрачав,
На умову не зважаю:
Я б здоров'я не втрачав,
На умову не зважаю:
Раз —
помножив, два — додав».
2-й ведучий.
Ні, не хитра ця
наука,
Якщо відповідь читать,
Може статись дід за внука,
Буде меншим літ на п'ять.
Якщо відповідь читать,
Може статись дід за внука,
Буде меншим літ на п'ять.
А друкарська десь
машина
Нам дала п'ять тонн вівса.
Що ж ми учневі поставим
За подібні чудеса?
Нам дала п'ять тонн вівса.
Що ж ми учневі поставим
За подібні чудеса?
1-й ведучий.
А тепер
подивимось, що буває з тими, що не вчать математику…
Сценка
Прийшов зі школи наш Данило
Щоденник заховав уміло.
Та враз побачила це мати,
Що ж, це доведеться показати…
Зітхнула матінка повільно,
Бо там-ого!- «незадовільно»
Я не повірила б нізащо,
Що в мене син- таке ледащо!
За що отримав одиницю?
Данилові морга систриця,
Сказав я, що гіпотенуза
То особливий вид медузи…
Ти
щей на двійку потрудився?
В
розмову батько тут втрутився.
Отож, учителька завзято
Про землекопів і лопати
Чомусь задачку задала
І де вона її взяла?
Я біля дошки, як умів,
Її розв’язував, як вмів,
І ось, закінчена робота
Два, і дві треті землекопа
У
мене вийшло.
Я
старався!
Тільки
чомусь весь клас сміявся?
Ой, горе, йди-но краще спати!
Данилові сказала мати.
Заснув хлопчина. Та вночі,
Йому приснився сон страшний
Десь на галявині лісовій,
Серед пахучої трави
Лежав без ніг і голови
Його нещасний землекоп…
Хто б поміг йому?
Ну, хто б?
Схопивсь Данино, стрепенувся:
Ой,
матінко моя!
Тепер
вже точно присягнусь,
Що
дроби вивчу я
2-й ведучий
Будеш, друже, трудитись
сумлінно
У навчанні уникнеш невдач
І розв'яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.
У навчанні уникнеш невдач
І розв'яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.
1-й ведучий.
Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори
Математика всіх закликає:
«Ти міркуй, фантазуй і твори»
В таємниці земної кори
Математика всіх закликає:
«Ти міркуй, фантазуй і твори»
Слово вчителя
Дякую за увагу.
«Мужність проти
краси» гра між хлопцями і дівчатами 10 класу
Мета:
перевіритивмінняучнівзастосовуватинабутізнання у нестандартнихситуаціях:
продовжитирозвивативміннясамостійнопрацювати,
активізуватирозумовудіяльністьучнів, розвиватибажаннязастосовуватинабутізнання
для досягненняпоставленої мети, прищеплюватилюбов до математики.
Обладнання:
Висловленнявидатних людей про математику, картки.
Форма
проведення. Конкурс.
Члени
журі. Учні, вчителі.
На
початку проводиться вибірковий тур окремо для дівчаток і хлопчиків.
1 тур(1бал)
1.
Убатька 5 дочок і
кожна дочка має брата. Скількидітейу батька?
(шестеро).
2.
Кравецьмає 18м
сукна і щоднявідрізаєвіднього по 3 м. На який день відцезробитьостанній раз?
(на п'ятий день).
3.
Горіло 5 свічок.
Дві з них згасли. Скількисвічокзалишилося?
(дві, остальні згоріли повністю)
4.
Однеяйцеварятьпротягом
4 хвилин. Тодівоновважаєтьсязвареним. За скількихвилинможназварити 5 яєць.
(за 4 хвилини).
5.
Селянин ішов до
залізничноїстанції і зустрівдвібабусі, кожна з яких несла по два кошики і в
кожномукошикубуло по два кролі. Скількийшло до станції?
(один селянин).
6.
У якомутрикутнику
сума двохйогокутівдорівнюєтретьому?
(у прямокутному).
7.
У скількиразів
сходи на 7–й поверх довшівідсходів на 1–й поверх того ж самого будинку?
(у шістьразів).
8.
Коля і Вася живуть
у багатоповерховомубудинку. Вася на 2 поверсі, а Коля на четвертому. У
скількиразівпідлогаквартириКолірозміщенавищевідповерхніземлі, ніж у Васі?
(у 3 рази).
9.
Скільки буде
десятків, якщо два десятки помножити на два десятки?
(40 десятків).
10.
Скільки граней
маєнепідструженийшестиграннийолівець?
(8 граней).
11.
На деревісиділо 6
горобців. Стрілецьвистрілив, влучив у двохіз них.
Скількигоробцівзалишилосянадереві?
(жодного, інші полетіли)
12.
Два півніможутьрозбудитисвоїмспівом одну людину. Скільки
людей розбудятьсвоїмспівомшістьпівнів?
(одну людину)
13.
На
уроціфізкультури учні стали в один ряд на відстані 1 м
один від одного. Весь ряд бувзавдовжки 25 м. Скількибулоучнів?
(26).
14.
Скільки буде,
коли сотню поділити на четвертучастину?
(400).
15.
Цейфранцузький
математик і філософупершезапропонувавпозначатиу формулах невідомівеличини
буквами X; V; Z.
(РенеДекарт).
16.
Два хлопчики
зустрілисяувагоні потягу.
–Я завждиїду у п'ятомувагонівід хвоста потягу, —
сказавВітя.
– А я – у п'ятомувідголови, — заявив Сергій.
Скількивагонівбуло в потязі?
(9 вагонів).
17.
Хтобув автором
першого "підручника" з геометрії?
18.
(Евклід).
19.
А хто є автором
вашогопідручника з геометрії?
(О.В.Погорєлов).
20.
Якими словами
Евклідзакінчувавкожнедоведення?
(Що треба довести).
21.
Число π
щеназиваютьархімедовим числом. НаступнезапитаннятежстосуєтьсяАрхімеда – вченого
і винахідника.
Головна їїчастина–"гвинтАрхімеда".
ЙоговинайшовАрхімед, але придумав його не для м'ясорубки. А для чого?
(Для перекачування води на поле).
22.
Уперекладі з
грецькоїмовицеозначає "та, щоподіляєнавпіл". Про щойдеться?
(Про бісектрису).
23.
Якоївеличини ми
побачимо кут 1°, якщобудемодивитись на ньогокрізь лупу, щодаєзбільшення в 4
рази?
(1°)
24.
Назвітьп'ятьднівпідряд,
не називаючині чисел місяця, ніднівтижня.
(Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра).
25.
У якомутрикутникувисотиперетинаються
в одній з його вершин?
(У прямокутному)
26.
Як знайти центр
круга, маючилишекосинець і олівець?
(Побудувати два діаметри)
27.
Якенайбільше
число можназаписати за допомогоючотирьоходиниць?
(1111)
28.
Як за
допомогоюоднієїлінійкинакреслити кут, щодорівнюєданому?
(Продовжитисторониданого кута за вершину)
2 тур(3 бали) Одночасно виконуються завдання
1)
Гарбузважить 2
кг. і це 2/3 гарбуза. Яка масавсьогогарбуза?
(6 кг)
2)
Число 666
потрібнозбільшити у півтора рази, не проводячи над цимніякихарифметичнихдій. Як
цезробити?
(Аркушпаперу, на якому написано число, повернути на
180°).
3)
Є двікаструлі:
одна вузька і висока, а друга вдвоєнижча, але вдвоєширша. Яка з
каструльмаєбільшумісткість?
(Місткістьширшоїкаструлі в 2 рази більша)
4)
Як із 13
сірників, кожний з якихмає 4,5 см., скласти метр?
(МЕТР)
5)
Гусениця за день
піднімається по стовбуру дерева на 3 метри, а за нічсповзає на 1 метр.
Якоївисоти дерево, якщогусеницядосягнейоговерхівки на шостий день?
(13 м.)
6) Як від 20 відняти 22, щоб
вийшло 88?
(XX – 22 = 88).
7) Миколкадаєдрузямпокататися на велосипеді. За 1 плитку
шоколаду віндозволяєкататися 1,5 год., а за 2 цукерки – 0,5 год. Юрко дав
Миколці 2 плитки шоколаду і 4 цукерки. Скільки часу можекататися Юрко?
(4 год.)
8)
Кожна команда
отримуєстрічкудовжиною 2/З м. Як відрізативіднеїпівметра, не
користуючисьвимірювальнимиприладами?
9) Миколкадаєдрузямпокататися на велосипеді. За 1 плитку
шоколаду віндозволяєкататися 1,5 год., а за 2 цукерки – 0,5 год. Юрко дав
Миколці 2 плитки шоколаду і 4 цукерки. Скільки часу можекататися Юрко?
(4 год.)
10) Швидкістьтечіїрічки 1,5 км/год.
Пароплавпливепротитечіїрічки. На скількикілометрів за годину йогошвидкість за
течією буде більшавідшвидкостіпротитечії?
Резервнізапитання:
1. Одиницеюмаси є:
а) 1ц; b) 1 л;
с) 1 км; d)
1 га.
2. Кут, градуснаміраякого 60°, називається:
а) тупим; b)
розгорнутим;
с) прямим; d)
гострим.
3. Які з даних чисел є простими?
а) 10; b) 7;
с) 12; d) 4.
4. Числу 12 кратним є число:
а) 8; b) 4;
с) 6; d) 36.
5. Як називаєтьсявідрізок, щосполучає вершину
трикутника з серединою протилежноїстороницьоготрикутника?
а) бісектриса; b)
медіана;
с) висота; d)
перпендикуляр.
6. Знайти суму чисел – 12 і 10:
а) 22; b) 2;
с) – 22; d)
– 2.
7. На 2 і 3 ділиться число:
а) 332; b)
2121;
с) 5032; d)
774.
8. Якщо один з кутівпрямокутноготрикутникадорівнює
50°, то другий кут цьоготрикутника дорівнює:
а) 50°; b) 40°;
с) 100°; d)
120°.
9. Довжиназвичайногоолівця:
а) 100мм; b)
188мм;
с) 75 мм; d)
315мм.
10. Якщо один з кутіврівнобедреноготрикутникадорівнює
70°, то яка градуснаміра другого кута?
а) 55°; b) 40°;
с) 110°; d)
25°.
Для дівчаток
1. Міс Математика
2. МісКмітливість
3. МісВинахідливість
4. МісЕрудованість
5. МісПрацьовитість
6. МісСтаранність
7. МісНаполегливість
8. МісРозсудливість
9. МісІнтуїтивність
10. МісАкуратність
|
Дляхлопчиків
1. Містер Математик
2. МістерЕрудит
3. МістерКмітливий
4. МістерПрацьовитий
5. МістерРозсудливий
6. МістерВольовий
7. МістерВинахідливий
8. МістерНаполегливий
9. МістерІнтуїтивний
10. МістерСтаранний
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий