четверг, 14 апреля 2016 г.

Виховна година на тему ;
«Вибір професії за здібностями»
Мета: допомогти старшокласникам у визначенні цілей на майбутнє; мотивувати їхню подальшу навчальну діяльність при виборі професії; розширити знання учнів про професії, які мають сталий попит на ринку праці; надати допомогу у виборі професії до душі; як уникнути помилок і розчарувань у виборі професії; з’ясувати зміст мотивів вибору професії і сприяти розвитку зосередженості, щоб не розгубитися в різноманітності;
розвивати ділові якості, критичне ставлення до себе, до своїх можливостей, до дійсності;
виховувати бажання працювати, не лінуватися, виховувати шанобливе ставлення до будь-якої професії.
Обладнання: буклети з з різних навчальних закладів; діагностичні анкети, вправи для старшокласників; на дошці гасло: «Хочу — Можу — Треба!»;
Хід години

Епіграф до виховної години
                                    Необхідно збудити думку дитини до ремесла.   
Таким чином, у праці зростатиме душа, і людина
                                       стане майстром своєї справи


І. Вступне слово класного керівника
Як допомогти дитині обрати професію, що зробить її щасливою?
Як зрозуміти, яка діяльність їй найбільше підходить?
Один у другого питає,
Нащо нас мати привела?
Чи для добра? Чи то для зла?
Нащо живем? Чого бажаєм? (Т. Шевченко)


II. Мотивація
3. ТРЕБА!
2. МОЖУ!
1. ХОЧУ!
(Пояснення класного керівника змісту гасла — епіграфа: це етапи до прийняття рішення при виборі майбутньої професії)

Що таке професія(учні исловлююють свої міркування)
Виступ Шевчук Наталії
Обираючи професію, треба пам'ятати, що здійснити відповідальний крок вибору треба свідомо, враховуючи свої нахили та здібності, особисті та громадські інтереси.
 Евристична бесіда
• Коли житття в Україні стане кращим?
• Чи потрібно сьогодні чесно, сумлінно працювати?
• Навіщо вчитися, якщо і без цього можна прекрасно влаштуватися після школи?
• У чому ви вбачаєте сенс життя?
• Як поєднується ваша мрія з іншими бажаннями непрофесійної сфери (вільний час, родина, особисті бажання)?

Яковлєва Л.. І щоб вибрати те хороше діло, професію до душі, ми сьогодні помандруємо у світ професій. А як ви думаєте, чи можна прожити без професії?
(Думки учнів)
1) «ХОЧУ»
Вибираємо 5 пріорітетних цінностей
Приклади особистих цінностей
1. Різноманітні задоволення.
2. Сімейний добробут.
3. Соціальна справедливість.
4. Вірність.
5. Популярність.
6. Вдалий шлюб.
7. Благополучна родина.
8. Доброзичливість.
9. Влада.
10. Слухняні діти.
11. Допомога людям, які потребують її.
12. Безпека.
13. Спокійна старість.
14. Взаємодопомога.
15.Взаєморозуміння.
16.Гармонія з природою.

Приклади професійних цінностей: 1. Користь суспільству.
2. Можливість зміцнювати мир і стабільність на Землі.
3. Можливість бути в колективі, брати участь у його справах.
4. Можливість удосконалювати свій духовний світ.
5. Відчуття радості від праці.
6. Усвідомлення краси праці.
7. Можливість використовувати всі свої здібності.
8. Можливість постійно вдосконалюватися.
9. Великі можливості для творчості.
10. Можливість бути оригінальним у роботі.
11. Велике розумове навантаження.
12. Велике фізичне навантаження.
13. Матеріальна незалежність.
14. Стабільне майбутнє.
15. Престиж серед друзів і знайомих.
16. Швидке підвищення кваліфікації і професійне зростання.
17. Можливість працювати серед людей.
18. Можливість працювати на відкритому повітрі, бути в постійному русі.
(Через певний час учитель запитує, чи можуть учні проаналізувати свій вибір (цінності), далі пропонує на тих самих картках зазначити поруч цінності, які є важливими при виборі професії (тобто ті, якими слід володіти у професійній діяльності).
Учні мають проаналізувати свої пріоритети, порівнявши бажане і реальне.)

2) «МОЖУ»
а) вправа «Мої сильні і слабкі сторони»
Кожному пропонується заповнити анкету — аналіз власних вад і позитивних якостей (це дає можливість дитині ще раз поринути у власний світ, проаналізувати свої сильні і слабкі сторони, перш ніж прийняти важливе рішення щодо вибору професії.

Мені добре вдається
Мені погано вдається                                   
Мені не подобається
Мені цікаво
Мені нудно
Я горджуся
Я хотів би бути більш
Я хотів би бути менш
Найбільшим стимулом для мене є
Люди вважають, що мої переваги — це
Люди вважають, що мої недоліки — це

б) робота в парах
Учням пропонується скласти список проблем, з якими можна зіткнутися у світі професій. Проблеми обговорюють у парах (за партою), обирають три найважливіші, а потім виголошують їх у класі, дискутують у колі однокласників.          

“Презентація професій”(Волошин Іван)
«Усі професії важливі – вибирай на смак»

Яковлєва Л.. Є професії, які говорять самі за себе, є професії, про які ми нічого не знаємо, тому звернемось до словничка нових слів

1.    Майстер із виготовлення гобеленів - це майї тер із ручного виготовлення килимових виробів.
2.    Кесонник — працівник, який веде роботи закритому від зовнішнього повітря колодязі.
3.    Такелажник — робітник, який обслуговує установки, в яких відбувається процес електролізу, тобто покриття деталей іншими металами чи сплавами

VI. Підсумки
Епіграфи:  «Кожна людина народжується для якогось діла». (Е. Хемінгуей.)
 «І труд, і піт благословен...». (М. Рильський.)
«Все, що в силі чинити рука твоя, теє роби». (Старий Завіт, Еклез. 9.10.)
«Багатством живиться лише тіло, а душу звеселяє споріднена праця».
(Г. Сковорода.)
«Нехай кожний займається тією справою, яку він знає».
(Давньогрецьке прислів 'я.)

 Вчитель Вибір професії — це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Звичайно, всі галузі й професії ми сьогодні не згадали. Як же уникнути помилок і розчарувань у виборі професії? Зважуючи на те, що почули, я впевнений, що виберете собі професію по душі й не станете блудним сином. Бо лише трудом дорослішають душі, й лише трудом на світі сущі ми.

Хай ваша майбутня професія принесе радість, моральне й духовне задоволення, і пам’ятайте: гарна професія – ключ до успіху.


















Комментариев нет:

Отправить комментарий